Saturday, September 6, 2014

14.11. 2012


Otin tuossa puhelimen kouraani ja soitin Hämeenlinnan psykiatriselle, tarkemmin sanottuna sille lekurille jonka vastaanotolla kävin pari kertaa ja joka määräsi minut psykologisiin testeihin ja kirjoitti lausunnot ja niin edelleen. Minun piti tiedustella siltä verikokeiden tuloksia... Huvitti kun se tunnisti minut heti kun olin sanonut nimeni, ilmeisesti olin jäänyt mieleen, heheh. Verikokeiden tulokset olivat aika odotetut, kolesteroli nyt on pikkuisen koholla mutta minä en kyllä välitä siitä hittoakaan. Kilpirauhasarvot olivat normaalit, ja se olikin hyvä että ne tarkistettiin, sillä itsellekin oli jo aikoja sitten tullut mieleen että voisikohan tällä jatkuvalla väsyneisyydellä ja saamattomuudella olla jotain tekemistä kilpirauhasen kanssa. Mutta eipä näemmä ole.

Myös eiliset kysymykset saivat ainakin osittaisia vastauksia, sillä tämän tohtorismiehen mukaan tuleva lääkärikäynti on sellainen jossa suunnitellaan sitä terapiaa. Se oli mukava kuulla ja huojensi mieltäni huomattavasti.

Minä en yleensä liiemmin kehu lääkäreitä (koska yleensä siihen ei ole myöskään ollut mitään aihetta) mutta tuo jamppa on kyllä loistotapaus. Nuori sälli, alunperin virolainen ja todella älykäs. Etenkin tuo älykkyys hämmästytti, sillä kokemusteni mukaan se ja lääkärin ammatti eivät todellakaan usein kulje ns. käsi kädessä. Tyypillinen lääkärihän on itseään jumalana pitävä tolvana, joka ei suinkaan hoida potilasta vaan diagnoosia joka saattaa olla oikea tai sitten väärä, miten nyt on satuttukin arpomaan ja pärstäkertoimen perusteella päättelemään.

Lopuksi tämä oivallinen lekuri vielä vannotti minua, että kävisin siellä terapiassa. Minä lupasin käydä ja kyllähän minä käynkin jos suinkin pystyn.

No comments:

Post a Comment