Saturday, September 6, 2014

13.11. 2012


Eilen tuli kirje Riihimäen psykiatriselta: "Teille on varattu aika maanantaina 26.11 kello 8.15". Ja sille ja sille lääkärille.

Minäpä soitin sinne hetimiten ja sanoin että tuo aika pitää vaihtaa, en minä pääse noin aikaisin mihinkään. Vaikka oikeasti pääsisinkin, ainakin jotenkuten, mutta en tiedä yhtään missä kunnossa. Tuskinpa kovin hyvässä, sillä olisin kuluttanut jo useamman päivän ja ehkä yönkin sen miettimiseen, että missähän kunnossa mahdan olla sitten maanantaina 26.11 kello 7.50 kun pitäisi lähteä sen ja sen lääkärin vastaanotolle. Parempi vaihtaa se aika, niin pääsee vähän helpommalla ja vähemmällä ahdistuksella. Jos lähteminen onkin aina vaikeaa, niin aikaisin lähteminen on vielä ziljoona kertaa vaikeampaa.

Uutta aikaahan en tietenkään heti saanut, vaan se ilmoitetaan jälleen kirjeitse, otaksuisin. (Onkohan vastaanottoaika siinä sitten klo 8.30, hahaa). Kysyin myös, että onko tämä nyt sitä terapiaa kun minulla pitäisi alkaa terapia siellä teillä Riksussa, vai onko kyse jostain muusta. Siinä kirjeessä ei nimittäin lukenut mitään siitä asiasta. Mutta siihenpä ei vastausta löytynytkään.

Minkä takia minun pitää mennä lääkärille? Eikö minun pitäisi mennä terapeutille? Vai onko tämä nyt sellainen lääkäri joka hoitaa minua täällä Riihimäen päässä, kun edelliset lääkärikäynnit olivat Hämeenlinnassa ja hoito siirrettiin takaisin Riksuun? Onko tämä lääkäri sekä lääkäri että terapeutti? Vai haluaako lääkäri tavata minut ennen terapian alkua? Miksi? Entä jos se päättää että minä en pääsekään terapiaan? Tai alkaa muuten aukoa päätään? Mitäs jos minä suutun sille, kuten on joskus käynyt? Entäpä jos poltan proppuni kerta kaikkiaan?

Paljon on kysymyksiä, sano. Eikä kukaan osaa vastata.

No comments:

Post a Comment