Thursday, December 11, 2014

6.6. 2013

Tänään oli Iltalehdessä juttu jossa muisteltiin syvästi rakastetun ja kunnioitetun herra pääministeri Jyrki "Pääministeri" Kataisen kutsuneen juuri lahjustuomion saanutta Slovenian ex-virkaveli Janez Jansaa "rehellisimmäksi tuntemakseen ihmiseksi". Mitä sitten? Ei minulla ole mitään vaikeuksia uskoa etteikö Jansa olisi rehellisin Kataisen tuntema ihminen.

Ja miksi muuten on vain pääministeri? Miksei ole myös niskaministeriä, hartiaministeriä ja selkäministeriä? Minä voisin ryhtyä perseministeriksi tai tissiministeriksi (en ehkä kuitenkaan miestissiministeriksi). Käsiministeriksi en haluaisi, sillä minä en pidä käsistä. Kädet ovat jotenkin epäilyttäviä ja iljettäviä ja rumia. Minusta olisi paljon mukavampaa jos ihmisillä olisi lonkerot.

En tykkää omistakaan käsistäni, tuossa ne hartioista työntyvät ja toisen käden etusormi naputtaa näppistä kuin jokin pahansuopa entiteetti jolla on oma tahto. Perhana, tuommoiset omituisesti taipuvat ruikulat ja päässä kämmen sormineen. Tuo kämmen on erityisen inha, täysin elämälle vieraan näköinen lätyskä. Ja ne SORMET! Hyi helkkari!

Clive Barkerhan kirjoitti aikoinaan mainion tarinan käsistä jotka nousevat isäntiään (eli muuta kehoa) vastaan. Se oli silloin kun Clive kirjoitti vielä jotain ihan muuta kuin puolivillaista franchising-fantasiaa... Mutta loistava novelli, ja mistäs sitä tietää mitä nuo kädet puuhaavat silloin kun minä nukun? Hipelöivät toisiaan ja suunnittelevat maailmanvalloitusta, mokomatkin pirulaiset, minä en kyllä luota niihin vähääkään.

No comments:

Post a Comment