Wednesday, November 5, 2014

12.3. 2013

Aurinko meni pilveen (hmmm) ennenkuin pääsin Sitarille, mutta pidin siitä huolimatta aurinkolasit päässäni kun menin sisään. Minähän en pidä katsekontaktista ollenkaan, paitsi kahdenkeskisessä keskustelussa enkä aina siinäkään... En tykkää siitä että ventovieraat näkevät silmäni, ei niillä ole mitään asiaa katsoa niihin. Sitäpaitsi aurinkolasien takana on helppo möllöttää ilmeettömänä, siellä on jotenkin turvallinen olo ja vielä etäisempi fiilis kuin yleensä.

Olen tässä miettinyt, pitäisikö minun lopettaa Sitarissa käynti ja alkaa tehdä ostokseni jossain muualla. Luin nimittäin eilen, että Keskon johtaja Halmesmäelle on annettu jokin yli 200 000 euron palkankorotus tai bonus tai jokin muu kultainen kädenpuristus sillä välin kun firmassa on säästöohjelma päällä. Tuo kuulostaa aivan sietämättömän raivostuttavalta ja sellaiselta että se vaatisi toimenpiteitä. Olen tehnyt vuosien ajan ns. päivittäistavaraostokseni yksinomaan Riihimäen Citymarketissa mutta nyt se soppari on katkolla.

Mutta kuinka paljon tässä on vaihtoehtoja? Kaikki kaupat ja niiden takana lymyävät bisneskonglomeraatit ovat täysin mätiä. Jokaista johtavat ahneet siat, huijarit, koijarit ja tekopyhät kusipäät. S-ryhmän kaupoissa en ole käynyt vuosikausiin ja Lidliin en ole ikinä astunut jalallanikaan. Mutta saattaa vielä käydä niinkin, että tuen mieluummin ulkomaista riistoporvaria kuin suomalaista!

Olen kyllä aina saanut Sitarissa hyvää palvelua ja naamani on siellä jo tuttu. Lisäksi se on paikassa jonne on helppo mennä eikä minua ole ahdistanut siellä koskaan. Ja sitten siellä on tosi sievä ja tyylikäs tummaihoinen siistijäneito, se oli siellä tänäänkin, minä hymyilin sille mutta se ei tainnut edes huomata. Tai ehkäpä huomasikin ja mietti itsekseen, että mitähän hittoa tuokin perverssi tuossa kyylää, taitaa olla parempi katsella muualle ja odottaa että se menisi pois. Hoho!

Eilen oli terapiaa, hyvin meni. Oli erittäin kiintoisa, ajatuksia herättävä ja yllättävän vähän väsyttävä sessio. Seuraava kerta on ensi viikon torstaina ja odotan sitä mielenkiinnolla! Kaiken muun ohella puhuttiin primitiivisestä elämäntavasta verrattuna nykyiseen länsimaiseen elämänmenoon, minä sanoin terapistille että ihmistä ei kerta kaikkiaan ole suunniteltu tällaiseen elämään mitä nykyään eletään.

Ja siinähän minä olin tietenkin täysin oikeassa. Ei ihmistä ole tarkoitettu vahtaamaan kelloa ja kalenteria ja nököttämään tietokoneella, vaan tarkoituksen näkee jo ruumiinrakenteesta ja muusta fysiologiasta. Ihminen on suunniteltu juoksemaan pitkiä matkoja saaliseläinten perässä, ja sillä hyvä! Juoksemaan siitä!

Mitä nykyiseen elämäntapaan noin muuten tulee, niin minä en kyllä ihmettele yhtään että niin moni kilahtaa. Tulee masennusta ja ahdistusta ja mahahaavoja ja unettomuutta ja neurooseja ja syömishäiriöitä ja psykooseja ja itsemurhia ja perhesurmia ja kouluampumisia, mikä ihme se nyt on. Pikemminkin se on ihme että niinkin moni pysyy järjissään!

Suosikkifilosofiani Jokeria mukaillen voisi sanoa, että näin mielipuolisessa maailmassa ainoa järkevä teko on tulla hulluksi.


No comments:

Post a Comment